söndag 17 september 2017

FÖRESTÄLLNINGAR

P1050205

2017 SILVERFLÖJTEN1
2017 SILVERFLÖJTEN
2017 SILVERFLÖJTEN2
NU FÅR FENJA RYGAARDS BILDER FRÅN GENREPET BERÄTTA VAD DEN HÄR MUSIKALEN HANDLAR OM.
Första repliken har berättaren dvs nyhetsugglan HOOHOO (Malena Lystad)
DSC_0231
sen börjar Dalens innevånare Traskråkan (Veronica Berglund) och Bommel (Malena Förnes) vakna för den kommer en främmande fågel med silvernäbb på ängen – Cecilias Viol 
0
Nästa utmaningen blir Slimma Räv (Anna Lohman) och den avdankade cirkusbjörnen Slugger-Ralle (Joseph Rygaard)  som tänker råna Cecilia Viol och sno silverflöjten.
01
DSC_0252
det blir inget rån utan fest eftersom Slimma får låna flöjten.
Men Cecilia Viol ska genom Ingenland och Flaxaskogen för att komma till sin familj och enklast blir att ta tåget.. men det visar sig att det redan har gått.…de nyblivna vännerna fegar ur och låter henne gå ensam i Flaxaskogen… ja, alla utom Slugger-Ralle som lär sig av stinsen (Cathrine Olsén) att tro och mod kan uträtta underverk och att vekliga vänner ställer upp i alla lägen.
02
Konfrontationen med Flaxa (Maria Knutsson) blir oundviklig
04
03
Som i de flesta sagor, slutar historien bra
DSC_0288
2017 SILVERFLÖJTEN3
Tack till en underbar grupp som jag kommer att sakna liksom min blogg och bilderna till den, både de skarpa och suddiga. Ett privilegium att få hålla på med  teateraktivitet i min ålder. Och att på premiären oväntat möta en vän, som jag inte sett på minst 30 år.
21752036_1632457670118060_5106066119164319851_n

3 kommentarer:

  1. Maria Lontai från mejl Jag vill bara tacka för teater-upplevelsen i lördags ! Det var fantastiskt bra och roligt ! Skådespelare, sceneri, dräkter...allt !

    Jag hoppas på den nästa !!!! :)

    Kramar

    Maria

    SvaraRadera
  2. Håkan Palm från mejl Oh , så jag beundrar Dig och alla dina medarbetare.
    Ni utverkar verkligen kyrkans kultur i Sverige,
    TUSEN TACK !!!!!

    Vänligen

    SvaraRadera
  3. Veronica Berglund TACK, för att jag fick vara med, det har varit så roligt !

    SvaraRadera